sobota, 23 stycznia 2016

Pielęgnacja od wewnątrz, czyli Solgar - włosy, skóra, paznokcie.


   
Na rynku istnieje całe mnóstwo suplementów na włosy, skórę i paznokcie. Solgar jest jednym z nich. Jest to produkt, pochodzący z USA. Opakowanie zawiera 60 tabletek, za które trzeba zapłacić ok 60 zł. Dostępny jest w Internecie oraz w aptekach stacjonarnych (niestety nie w każdej aptece można go dostać. Mnie udało się znaleźć taką, w której jest cała gablotka suplementów Solgar :-D).

Chciałabym przedstawić Wam moją opinię na temat tego produktu, ale zanim do tego przystąpię napiszę krótko na temat składników znajdujących się w tabletkach :-)


W skład suplementu diety Solgar wchodzą następujące substancje: 

Krótki opis składników:

MSM czyli metylosulfonylometan - jest to organiczna postać siarki. Otrzymywany jest z licznych nieprzetworzonych produktów i jest łatwo przyswajalny przez organizm. Stosowany jest przy reakcjach alergicznych oraz przy jakichkolwiek objawach nietolerancji. MSM w połączeniu z witamina C oraz innymi substancjami, takimi jak cynk, krzem, miedź oraz aminokwasy dostarcza do naszego organizmu składniki, które przyczyniają się do budowy zdrowej struktury skóry, włosów oraz paznokci. 

Krzem - stymuluje wzrost włosów, jest niezbędny podczas tworzenia enzymów, które z kolei biorą udział w wytwarzaniu kolagenu. 

Witamina C - niezbędna do produkcji białek kratynowych, czyli substancji budujących łodygę włosa. Wytwórcą tych białek jest macierz włosa znajdującej się w cebulce, a ściślej mówiąc jej komórkom potomnym powstałym z transformacji komórek macierzystych. Te komórki to tzw. keratynocyty budujące łodygę włosa. Keranocyty mają wysokie zapotrzebowanie na witaminę C niezbędną im do produkcji białka keratyny - protoplasty, czyli tworzącej masę rogową włosa.

L-Lizyna - jest to aminokwas niezbędny do wzrostu, naprawy tkanek, produkcji przeciwciał, hormonów oraz enzymów. Jest pomocny w przeciwdziałaniu występowaniu opryszczki. Niedobór tego aminokwasu powoduje wypadanie włosów. 

L-Prolina - aminokwas niezbędny podczas produkcji kolagenu, wyłącznie w połączeniu z wit. C. Zapobiega starzeniu się skóry, wzmacnia cebulki włosowe, zwiększa zdolność skóry do wiązania wody, dzięki czemu skóra nie jest przesuszona. 

Cynk - silny antyutleniacz. Tworzy barierę ochronną dla skóry przed działaniem wolnych rodników. Wpływa także na gospodarkę witaminy A, która ma znaczący wpływ na proces keratynizacji włosów. Niedobór cynku może powodować wypadanie włosów, łupież a także wolne gojenie się ran. 

Miedź - ta substancja rownież bierze udział w tworzeniu kolagenu a także elastyny. Potrzebna do wytwarzania pigmentu. Od miedzi zależy wzrost prawidłowej struktury rogowej włosa. Niedobór miedzi skutkuje np. zbyt małą ilością mostków dwusiarczkowych, które wzmacniają wytrzymałość i sprężystość włosów. W konsekwencji włosy stają się słabe i poskręcane.

Oprócz tego na opakowaniu znajdują się informacje, że produkt nie zawiera soli ani cukru. Nie ma w jego składzie rownież drożdży, pszenicy, soi, glutenu, produktów mlecznych, sztucznych substancji konserwujących, aromatycznych ani barwiących. 

Moje włosy potrzebowały wzmocnienia od środka. Były przesuszone na końcach od rozjaśniania, a także poniszczone przez złe dbanie o nie jeszcze jakiś czas temu. Do zakupu popchnęło mnie to, że włosy zaczęły mi wypadać w nadmiernych ilościach. Działo się tak przede wszystkim dlatego, że był to okres po porodzie i wypadanie włosów jest wtedy normalne, ale postanowiłam, że mimo wszystko przyda im się wzmocnienie. Dawniej używałam m. in. Belissy, ale nie widziałam żadnych rezultatów. Odkąd stosuję Solgar, moje włosy są zupełnie inne, oczywiście lepsze. Nie będę pisać, że włosy nagle stały się piękne, miękkie i to wyłącznie za sprawą tabletek, bo to byłoby niezgodne z prawdą. Oprócz stosowania suplementu dbam o moje włosy innymi sposobami (maseczki, oleje, płukanki, unikanie substancji szkodliwie działajacych na włosy, a także suszarki, prostownicy itp.). Oprócz dobrej pielęgnacji potrzebny jest rownież czas, bo nie ma produktu, który od pierwszego użycia zadziała i włosy staną się piękne w jeden dzień, spojrzymy w lusterko i krzykniemy "WOW! To działa!" ;-). Na moich włosach poprawa nastąpiła po upływie ok. miesiąca. 
Za sprawą Solgar pojawiło mi się mnóstwo nowych włosków w okolicach czoła, to dowód na to, że suplement rzeczywiście wspomaga wzrost włosów. Włosy mniej wypadają i są mniej łamliwe, nie są przesuszone. Codziennie połykam jedna tabletkę. Uwaga! Nie powinno się łykać suplementu przed zjedzeniem, czyli na tzw. pusty żołądek. Ja kilka razy tak zrobiłam i po chwili od zażycia tabletki zaczynałam mieć mdłości :-D. Stosuję już trzecie opakowanie Solgar. Jedno wystarcza na dwa miesiące. Jakiś czas temu zrobiłam sobie przerwę w przyjmowaniu suplementu i po upływie kilku tygodni, włosy zaczęły znowu wypadać oraz były suche i szorstkie w dotyku. Nie odżywiam się zbyt zdrowo i zapewne to jest m. in. przyczyną wypadania moich włosów. Jak pisałam wyżej - niedobór niektórych składników wpływa bardzo niekorzystnie na nasz organizm. Dlatego suplement diety Solgar jest dobrym rozwiązaniem przy złym odżywianiu, gdyż dostarcza do organizmu substancje, których jest mało w spożywanej żywności. 

Oprócz poprawy na włosach zauważyłam  także poprawę cery. Wcześniej pojawiały mi się dość często jakieś krostki, wypryski. Teraz jest to naprawdę rzadkość. Paznokcie też są wzmocnione, nie łamią się tak często jak kiedyś.

Skład Solgaru nie jest może zbyt bogaty, ale to, co zawiera w zupełności wystarcza, aby dostarczać naszym włosom potrzebnych składników odżywczych. Ja jestem bardzo zadowolona z przyjmowania tych tabletek i polecam je każdemu, kto pragnie pielęgnować włosy, skórę i paznokcie nie tylko na ich powierzchni, ale rownież od środka :-)

Stosujecie jakieś suplementy, aby wspomóc Wasze włosy, skórę i paznokcie? Piszcie jakie i jak działają :-D


2 komentarze:

  1. Och tak, tych suplementów tyle się namnożyło, że już nie ogarniam wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A oprócz tego, niestety nie każdy jest skuteczny :)

      Usuń

Dziękujemy za odwiedziny i komentarze:*
Dziękujemy, że jesteście z nami :*
Jeśli obserwujesz daj znać w komentarzu :)
Pozdrawiamy Lili & Doma